Contactloos betalen met Rabo Wallet App

Je kunt tegenwoordig met Rabobank betalen met je telefoon. Dit door je kaart op jouw telefoon te zetten aan de hand van de Rabo Wallet App. Dit is voornamelijk bedoeld voor Android telefoons waarbij je de telefoon tegen de achterkant van de pinautomaat zet en dan kunt betalen. Het kost enkele seconde voordat het bedrag betaald wordt. Je krijgt een melding bij acceptatie van het betalen. 
2021-09-08

Mobiele pin (mPIN) 

Als jij betaald via de telefoon is het mogelijk dat je een pincode moet invoeren, een mPIN. Dit moet je doen als het bedrag boven de 25 euro of je in totaal meer dan 50 euro hebt afgetikt, dan moet je de pin weer invoeren. Dit geldt overigens ook voor aankopen in het buitenland. Je kunt in de app ook instellen om elke keer de pincode te vragen. De pin voer je overigens in op de telefoon en niet op de betaalautomaat. Je kunt in principe overal betalen waarbij er een mogelijkheid te geven om contactloos te betalen. 

Rabo Wallet installeren

  1. Klik op Google Play Store en zoek de app Rabo Wallet op;
  2. Download de app;
  3. Pak de Rabo Scanner; 
  4. Volg de stappen die gegeven zijn om te registreren vraag de mobiel betalen aan.

Mocht het niet lukken met de Rabo Wallet App dan kun je kijken naar verschillende aspecten waarom de Rabo Wallet App niet doet. Oplossingen zijn als volgt:

  • Zorg dat de telefoon optimaal geüpdatet is; 
  • Als je betaald krijg je een melding met betaald, zorg dat deze zichtbaar is. Er staat dan kaart weghalen en dit kan soms even duren;
  • De betaalautomaat moet de functie hebben van draadloos betalen. Dit is overigens herkenbaar aan het logo op de automaat waarbij je contactloos moet betalen;
  • Zorg dat de telefoon ook aanstaat bij het aftikken van het bedrag;
  • Als de betaling niet lukt, kun moet je met de telefoon een beetje bewegen. Soms vind die dan een betere connectie en uiteindelijk betaald die dan wel;
  • Het kan ook zijn dat het hoesje de connectie blokkeert. Bij sommige betaalautomaten moet je het hoesje verwijderen om de betaling te voltooien;
  • Het is belangrijk dat de NFC aanstaat. Dit kun je doen via instellingen;
  • Als dit allemaal niet lukt, gooi die zo hard mogelijk je telefoon op de grond. Neem dit alstublieft niet serieus want de schade vergoeden wij namelijk niet;). Opnieuw opstarten daarentegen is wel een optie.
Uw advertentie hier?